Ny passion - foto

2014-06-01 @ 10:52:00 • Kommentarer (0)PermalinkAkvarellTrackbacks ()

2014-08-31
Diverse övningar från distanskursen på distansskolan.se. Bra kurs, fick lära mig massor. Jag har en vecka kvar (av 8 totalt), letar efter ny kurs som ska helst handla om kompositon. Alla tips är välkomna!
 
 
 
 
2014-06-01
Skönt att upptäcka att jag vet så lite! Jag har systemkamera men aldrig använde den på rätt sätt, hade ingen aning om tekniken bakom, olika inställningar och vad jag kan göra med den. Så jag bestämde att gå på en distanskurs och lära mig det! Skaffade också en massa böcker, men det finns också mycket info på internet.
 
Första hemläxan från kursen lät enkel, att skapa tre bilder med 3:e-dels-regel. Men när jag skulle ta bilderna hade jag problem. Först skyllde jag på objektivet, har inte makro men det var snarare att jag inte hade ngt att säga och inget att berätta. Intressant, det är samma grundproblem som med akvarellen. Bra då att jag var tvungen att göra mina uppgifter. Får se var den leder, i värsta fall så lär jag mig massa tekniska detaljer.
 

2014-06-01
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback