Första "tavlan"

2009-11-23 @ 23:15:31 • Kommentarer (1)PermalinkAkvarellTrackbacks ()

Dagens övning är att börja skissa på första tavlan. Kan inte släppa det och bara leka med färger, tyvärr. Det blir dock både och för att resultatet blev inte det jag förväntade mig. Tydligen har jag hoppat över för många lektioner bl a komposition, teckningen känns obalanserad på flera sätt. Alltså.. det här är riktigt svårt, svårare än jag trodde!




Och vad försöker jag säga med det? Kanske att jag skriver?!

Det som behövs är övning, övning... Det blir päron och äpplen nästa gång.

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Jag blir så inspirerad av dina fina bilder. Ser fram emot att följa dina projekt och ser med stor glädje fram emot ditt första vernissage. Kanske i ditt rum?

2009-11-24 @ 10:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback