Vinter, fortsättning

2009-12-17 @ 22:30:49 • Kommentarer (1)PermalinkAkvarellTrackbacks ()

Som några av er har redan påpekat idag, tålamod är inte min grej. Därför gick jag direkt till steg två och målade träden och skuggorna. Jag borde egentligen har stannat kvar i steg ett och öva på att måla himmel. Det får bli en annan gång. Nu känner jag för att bli klar med vintertavlan no#1.

Alltså, steg 2: träden + skuggorna.



Jag väntar nu tills vattnet torkar.

Nu steg 3: snön får lite struktur, träden mer skuggor.

Nu visste jag inte vad behövs mer, som vanligt har jag vandrat runt i hela huset och letat efter älskling och barnen. Ingen hade bra tips. Då bestämmer jag att det behövs tre små granar till.

Steg 4: tre granar läggs till, himlen får mer färg:



Och nu är jag klar för idag. Det här var svårt! Jag gör om det imorgon på en A3, har lite idér om hur det skulle bli bättre.

Kommentarer

Postat av: En lyckad sagobild /Cri

2009-12-19 @ 22:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback